tisdag 17 januari 2012

1038

Ni får ursäkta mitt lite äckliga inlägg från gårdagen. Eftersom att det är en sådan sak som man inte får prata om, inte får erkänna att man lider av, och framför allt inte skriva om i bloggen, så valde jag att göra just det. Men sen så är ju inte jag den som är den, för jag är ju som jag är. Nog om det!

Nu har jag ca en miljon klottriga sidor att renskriva. Funderar starkt på att skippa idén om en fin liten handskriven bok, och istället knappa in allt på datorn. Min handstil är ju trots allt mycket bättre på datorn..

När jag är klar med det, OM jag blir klar med det, så är det dags att ta en titt på läxan som vi fick med oss hem igår. Ögonbryn/Läppar - Perfekt form. Vi har alltså fått ett häfte med bilder på flera olika bryn och läppar, och ska korrigera så dom får en perfekt form. Under gårdagens teori fick vi lära oss att man inte ska utgå ifrån kunden/modellens egna bryn, för dom är näst intill alltid i helt fel form. Därför ska man utgå ifrån det perfekta brynets form. Samma sak med läppar!

Efter teorin hade vi egentligen fest sminkning på schemat, men eftersom att jag höll på att svimma av hela tiden, så insåg vi att det var bäst att jag gick hem. Så nu har jag en rest uppgift jag gärna skulle vilja ta tag i så fort som möjligt! Om det är någon av er kära läsare som vet med sig att dom ska ut på fredag, så säg gärna till mig, så får ni vara fina!

Oh, och just det. Jag har bestämt mig för att gå tillbaka till mitt koppriga hårsvall. Trivs superbra i mitt nuvarande blonda, men sen så lever man ju bara en gång också, och då ska man nog passa på att ha ett skrikigt hår. Dessutom kan man ju leka med ännu fler färger på ögonskugga, utan att känna sig lika översminkad, som man lätt kan göra då man är blond. 
Vet med mig att jag inte använder annat än neutrala färger nu, eftersom att man känner sig lite bimbo i skrikigt + blont hår. Nackdelen är dock att det inte finns något snyggare än en blondin med en riktigt snygg sotad look.. Fördelen är att jag passade sinnessjukt bra i det koppriga. Så får det bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar