onsdag 11 januari 2012

Första modellen, check!

BRA dag!

Dagen började med teori, och produktkännedom. Lektionen hölls av en av våra lärare som bara pratar engelska, så det blev till att vässa öronen noga, men som tur är så har jag inga större problem att begripa mig på språket! Det kändes så bra att läraren gjorde en steg-för-steg sminkning, medan hon berättade om olika tekniker, så man fick något att gå efter. Nu sitter jag här med diverse slarviga anteckningar som ska renskrivas, och jag är hur nöjd som helst!

Efter teorin var det som sagt dags för att öva praktiskt på modell. Jag var något så fruktansvärt nervös, och kände mig som ett tvättäkta ärke pucko, men på något mirakulöst sätt så blev resultatet inte så tokigt i alla fall! Hade lite problem med att hålla så mycket grejer i händerna på samma gång, men så är det till en början. Det fick mig att minnas hur svårt det var att bara hålla sax + kam, i början av min frisörutbildning, och eftersom att det nu för tiden inte är något konstigt alls, så förmodar jag att det blir detsamma med diverse sminkverktyg, så småningom. Jag har i alla fall haft hur roligt som helst idag, och längtar efter morgondagen, då vi kommer att ha Naturell & Kvällsmakeup.

Om någon därute läser min smörja, så tveka inte att säga till ifall ni känner er sugna på att sitta modell! Det behövs!

Nu är det dags för en kopp kaffe, sedan får vi se om det kommer någon från Bredbandsbolaget hit och fixar internet åt oss. Skulle vara otroligt skönt att slippa mammas tröga internet sticka, som vi fick låna i samband med flytten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar