måndag 9 januari 2012

Min älskade metallbox

Vilken underbar dag!

Första dagen på utbildningen är avklarad, and I couldn't be happier! Jag önskar att tisdagen ska rusa förbi, släppa fram onsdagsmorgonen, och min nästa lektion. Från morgon till förmiddag har vi teori i Basic makeup, för att senare öva praktiskt på modell! Det blir vår första praktiska lektion, och jag skulle inte kunna vara mer upp över öronen spänd på hur det ska gå! Att få med kameran blir ett måste, annars kommer jag ångra mig för alltid!

Dagens lektion startade nervöst med presentationer av oss elever, och en grundlig produktkännedom av de olika produkterna som finns i våra sminkboxar. För den nyfikne har jag listat upp allt vad boxen innehåller:


  • 10 Eyeshadows
  • 2 Cake eyeliner
  • 4 Special base
  • 3 Glimmers
  • 3 Eye dusts
  • 4 Brow shades
  • 3 Mascaror
  • 3 Eye pencils
  • 3 Consealers
  • 4 Super foundations
  • 1 Blusher
  • 4 Läppstift
  • 4 Lip pencils
  • 1 Lip gloss
  • 4 Excellence foundations
  • 4 Micro powder
  • Peeling cream
  • Eye contour cream
  • Balance cream
  • Firming gel mask
  • Eye makeup remover
  • Soft cleanser milk
  • Refreshing tonic
  • Fransböjare
  • Pincett
  • Cosmetica sax
  • Pennvässare
  • Lösögonfransar + lim
  • Soft puffy + remover
  • 2 Colour effects till extremare sminkning/bodypainting
  • Brush cleanser
  • Pads, applicators, handduk, smink kappa
  • Brush case med 12 penslar
Gissa vem som är en glad tjej just nu? Även om min lilla metallklump väger sjukt mycket, och är sådär läckert osmidig på alla sätt och vis, älskar jag den av hela mitt hjärta <3 Det kommer säkerligen att bli skitjobbigt i längden att kånka klumpen till och från skolan varje dag framöver, men det är SÅ värt det.




Nu säger jag sova, och återkomma imorgon! Även om schemat är tomt, så blir det ingen vila!
God natt mina kära

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar