söndag 15 januari 2012

Now, about the shoes..

Idag var det helt rätt att ge sig ut på en second hand runda. Har kammat hem tre finfina fynd, för en billig peng! 


Jag började med att släpa min sambo till Odenplan, och Stadsmissionen. Vilket visade sig vara ett klokt val av mig, eftersom att jag hittade dessa underbara ankelboots för endast 100:- De är i helt fantastiskt skick, då de knappt ser använda ut!



Efter det hade vi tänkt att kika in en sväng på Myrorna, men det var såklart stängt, så eventuellt tar jag mig en titt där imorgon efter skolan! Istället begav vi oss till min absoluta favorit affär, Beyond Retro, där jag hittade mina nästa godingar, en väska, och ett till par skor!

Väskan är i äkta läder, och med en super fin lås mekanism. Den är väldigt enkel och stilren, och har en massa smarta fickor och fack. Praktisk och rymlig, vilket var precis vad jag hade tänkt mig! Till den hörde också en smart liten mobil väska, i samma stil.



Lågskorna jag hittade finns med på den första bilden, och har en härlig mörk, mörk blå (på gränsen till svart) färg. Är sjukt nöjd med dom, eftersom att jag under en längre tid har varit på jakt efter snygga lågskor. Har aldrig varit en klack-tjej, vilket är synd nu när jag äntligen fått upp ögonen för klackar, i alla dess former och färger. Så nu med mina nya investeringar (med en bred och pålitlig klack!) ska jag ta tjuren vid hornen och lära mig att gå i dom, så att dom faktiskt kommer till användning. För det är ju så otroligt snyggt med ett par rediga klackar!

Till dom dagar då jag känner att det är skönt med fötterna på jorden, får de lågklackade läckerbitarna pryda mina fötter!

Min katt insisterade på att få vara med på bilden, då hon anser sig själv vara ett riktigt fynd. Man kan väl inte mer än att hålla med, när man möts i hallen av en liten hårboll, varje gång man kommer hem. Min älskade misse <3

1 kommentar: