onsdag 25 januari 2012

Hej

Ni fick aldrig se frisyren, för ni får aldrig se någonting alls. Jag glömmer alltid kameran, och den lilla tid jag har kvar innan läggdags ägnas åt tvättning av penslar, svampar, puffar och diverse andra redskap. Jag har så otroligt lite tid över nu, och är inte alls van vid det. Efter att ha varit arbetslös och haft all tid i världen, så tar det ett tag att komma tillbaka till vardagen. Men jag kan säga som så att; jag älskar det verkligen. Att slitas hit och dit mellan olika platser, ingen är den andre lik! Jag känner att detta är något för mig, som blir så otroligt uttråkad om jag måste hålla mig till rutiner och göra samma saker varje dag. Klarar inte av att ha det så!

Under dagarna jag inte haft tid med bloggen så har jag med skolan sminkat för Battle of the Pole 2012, hållit kvälls kurser för privatpersoner, övat ansiktsstruktur, färganalys, bryn, läppar, vardags- samt kvällsmakeup. Hårstylist delen av utbildningen drogs igång i tisdags, det kändes otroligt bra att inte börja från 0, utan att redan kunna till större delen allt vi ska gå igenom. Vi fick öva form och volym fön, och kommer att ha läxa i det nästa vecka.

Jag ska försöka att hålla liv i bloggen hädanefter, men kan inte lova dagliga uppdateringar, för att jag helt enkelt inte har tid! Nu är det dags att städa, tvätta, och packa. Under helgen kommer vi att vara i Sundsvall, för att hälsa på nära och kära. Det ska bli kul att träffa alla, men samtidigt känner jag redan nu att hemlängtan kommer att smyga sig på. Jag är förälskad i den här staden.

2 kommentarer:

  1. ååh! Hittade din blogg nu =) Visste inte att du hade en. Kul att du har hittat din grej. Kommer kika in här typ varje dag, så glad för din skull=) koom med bilder också vettja! Kram// Elin

    SvaraRadera
  2. Hehe! Vad roligt att du hittat hit! :) Jag är dock skitdålig på att uppdatera, så ha inte sådär jätte höga förväntningar på min blogg! Ska försöka bättra mig på att ta bilder, är så himla vimsig på morgonen så glömmer kameran jämt, haha! Har du någon blogg?? :) kram kram!

    SvaraRadera