fredag 3 februari 2012

Gårdagens + nygamal hårfärg

Hello there i fredagsvimlet! Är ni ute och gör staden, eller inne och myser? För min egen del blir det senare alternativet, för imorgon ska jag upp med tuppen och till skolan. Har absolut ingen aning om vad som kommer hända, men man ska vara finklädd, finsminkad, och ha med sig sminkborstar, dock så ska man INTE ha med sig sminket! Är så sjukt nyfiken på vad dom har kokat ihop till oss! Men, men. Återstår att se imorgon!

Gårdagens lektion var Ögonskuggsteknik 2, där skulle vi göra en extremare sminkning. Som tur var så erbjöd sig Cybergymnasiets Stylist klass-tjejerna att sitta modell åt oss, så jädrans roligt! Ca fyra timmars sminkade och korrigerande resulterade i det här:

Tack snälla Camilla, som ställde upp som modell!
Jag hade ju tänkt att jag skulle visa er min nya frisyr. Men jag hann inte riktigt med det förrän jag gick och skaffade en ännu nyare.. Att vara impulsiv är inte sådär jätte bra för håret heh. Men hur som haver så har jag faktiskt fotat denna gång! Gick tillbaka till min "gamla" färg och längd, och voilá!


Väldigt suddig bild, och väldigt osminkad, men ni ser ju färgen! Känner att jag trivs absolut bäst i det lite mer intensiva koppriga, då det går i kontrast med mina ögon och framhäver dom väldigt fint. Det som skulle vara absolut snyggast, skulle vara en lätt solbränna på det. Men det är lite för mycket att be om i början av Februari.. Usch, lagom less på vintern nu. Giv mig ett varmare land!

Nu ska jag försöka få min karl att lägga ifrån sig tv-spelet och förhoppningsvis se en film med mig! Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar