fredag 10 februari 2012

Morningz

Hej, här sitter jag. Äter frukost och gör mig i ordning för att gå till skolan på min lediga dag. Ska dit vid 10-tiden med en tjej ifrån klassen, för att ta igen lite som man missat då man varit sjuk. Skönt att få det gjort och slippa tänka på det, och tur att det inte är mycket som måste göras!

Efter det ska jag hem och öva fantasy make up på min sambo. Hade lektion i det igår, och det gick totalt åt helvete. Tanken var att man skulle välja ett verklighetsbaserat motiv, i mitt fall en fjäril, och sedan skugga motivet i 3D, så att det faktiskt ser ut som att fjärilen sitter på huden. Den får alltså inte se "platt" och ditmålad ut. Inte sådär himla jätte simpelt, va? Nej.
Som tur är så är min sambo superduktig på 3D målningar, eftersom att han använder det mycket i sitt jobb. Så då ska han få försöka förklara för mig hur man ska tänka. Om jag får till något bra, så lägger jag upp bild! Annars vill jag inte, haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar